Jak zrobić swój suplement. Przepis. Unikniesz osteoporozy. Tego składnika potrzebują kości.

           Sprawdź ... JAK SCHUDNĄĆ 10-15 kg BEZ ODCHUDZANIA   „...mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). JAK DLA MNIE TO REWELACJA !...>>>"      

Jak zrobić swój suplement na wzmocnienie kości i przeciw osteoporozie. Przepis domowy. Uniknij osteoporozy. Tego składnika potrzebują kości.

Kości potrzebują wapnia, witaminy D i witaminy K2

Możesz oczywiście iść do apteki i wybierać z mnogości suplementów albo zrobić swój darmowy, własny suplement.

Zanim o tym jak to zrobić, kilka słów na temat wapnia i witamin D i K2

DomoweSposobyNaZdrowie.pl-na-osteoporoze-wzmocnienie-kosci-przepis

1. WAPŃ – WŁAŚCIWOŚCI I ZAPOTRZEBOWANIE

Wapń jest jednym z niezbędnych makroelementów.

W całym organizmie człowieka jest go około 1 kg, z czego 99 % wapnia jest w kościach a tylko 1% w miękkich tkankach.

Ten 1% wapnia jest niezbędny do:

– funkcjonowania komórek ciała, bierze udział w wielu procesach przemiany materii,

– jony wapnia wpływają na stan pobudliwości komórek nerwowych i mięśniowych, ponieważ biorą udział w procesie skurczu mięśnia,

WAPŃ JEST NIEZBĘDNY:

– w procesach krzepnięcia krwi.

– zmniejsza przepuszczalności naczyń krwionośnych, dzięki czemu działa przeciwwysiękowo, przeciwobrzękowo, przeciwzapalnie, a także przeciwalergicznie,

– jest podstawowym materiałem budulcowym kości (gdzie jest magazynowany) i zębów.

Im więcej wapnia zostanie wbudowane w okresie wzrastania kości (do 30 roku życia) tym będzie wolniejszy proces utraty wapnia z kości w wieku starszym i tym mniejsza podatność na złamania i osteoporozę.

Gdy jest niedostateczna ilość wapnia dostarczana z pożywieniem lub zaburzone jego wchłanianie, wtedy dochodzi do odwapnienia kości, bo organizm brakujący wapń pozyskuje z kości.

ILE WAPNIA, CZYLI ZAPOTRZEBOWANIE NA WAPŃ

Zalecane dawki wapnia zależą od wieku i płci – dorośli przeciętnie potrzebują 1000 mg dziennie (czyli 1 gram)

– dzieci i młodzież – 800-1200 mg/dzień

– ciąża i karmienie piersią – 1500 mg

– kobiety w okresie około i po menopauzie – 1500 mg

– osoby w podeszłym wieku – 1500 mg

ŚREDNIE SPOŻYCIE WAPNIA W POLSCE TO ZALEDWIE 400 mg

PRZYSWAJANIE WAPNIA

W przyswajaniu wapnia decydującą rolę odgrywa witamina D i witamina K2.

Ważne:

WAPŃ (w postaci suplementów) PRZYJMUJEMY PO 3 GODZINNEJ PRZERWIE OD PRZYJĘCIA LEKÓW, gdyż zmniejsza wchłanialność antybiotyków, żelaza i związków fluoru, leków nasercowych.

2. WITAMINA D

– 80% Polaków ma  niedobory  witaminy D (zapotrzebowanie na witaminę D to średnio 1000-2000 j.m na dobę)

– potrzebna jest do prawidłowego funkcjonowania mięśni i układu odpornościowego, kości, zębów.

– ułatwia wchłanianie wapnia i fluoru z przewodu pokarmowego i utrzymania właściwego poziomu wapnia we krwi

– zmniejsza ryzyko upadków, związane z brakiem stabilności postawy i osłabieniem mięśni

– bierze udział w podziale komórek.

WITAMINA D POCHODZI W DWÓCH ŹRÓDEŁ:

– WITAMINA D z SYNTEZY SKÓRNEJ

(dostarczana w czasie ekspozycji skóry na światło słoneczne
– 15 minut opalania bez kremów z filtrami wystarcza i nie wymaga suplementowania (ostrożnie z suplementami przy przyjmowaniu leków przeciwzakrzepowych – wymagana jest konsultacja lekarska).

Najlepsze jest wystawienie ramion na słońce w południe na 15 minut – to pokrywa dobowe zapotrzebowanie na wit D.

– WITAMINA D z JEDZENIA

– najwięcej witaminy D jest w rybach morskich.

Śledź marynowany: 480 j.m./ 100g, śledź w oleju: 880 j.m./100 g, gotowany lub pieczony łosoś: 540 j.m./100 g, sardynki, tuńczyk: 200 j.m./100g, żółtko jaj: 84 j.m./100g i śladowo żółty ser oraz mleko (0,7-1,2 j.m./100 g)

Kobiety w starszym wieku zagrożone osteoporozą powinny zjadać raz w tygodniu przynajmniej jedną puszkę sardynek lub sardynki wędzone razem z ośćmi.

Dużo wapnia zawierają:

ciemnozielone warzywa, czekolada, orzechy, soja, ale organizm wchłania z nich tylko niewielką jego ilość.

Produkty takie jak szpinak, buraki, botwina, rabarbar poza wapniem zawierają również szczawiany, które wiążą wapń i zakłócają jego przyswajanie ze względu na bogactwo innych składników odżywczych trzeba włączyć je do diety, pamiętając, że zawarty w nich wapń musimy pomijać, obliczając dzienne spożycie tego pierwiastka.

3. WITAMINA K2

– uczestniczy w mineralizacji kości, pomaga w ich utrzymaniu w zdrowiu, niezbędna do przyswajania wapnia

– wpływa pozytywnie na tworzenie się nowej tkanki kostnej

4. ZRÓB SWÓJ SUPLEMENT, NIE WYDAWAJ PIENIĘDZY NA LEKI I SUPLEMENTY – PRZEPIS

I jest to najbardziej bogaty w przyswajalne wapno własny suplement wapnia. Do jego zrobienia potrzebujesz skorupek jajek kurzych.

Już 1/2 przerobionej wg poniższego przepisu skorupka dostarczy 1 g wapnia.

OTO DLACZEGO NIE NALEŻY WYRZUCAĆ SKORUPEK JAJ I JAK JE PRZETWORZYĆ W NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WAPNIA:

DomoweSposobyNaZdrowie.pl-na-osteoporoze-wzmocnienie-kosci-przepis

Czy wiesz, ile skorupek wyrzuca się w Polsce ?

Ja nie wiem ale w USA przemysł spożywczy wyrzuca 150.000 ton skorupek jajek rocznie !

Jakież to marnotrawstwo.

Skorupki jajek to największe bogactwo przyswajalnego wapnia

Skorupka jednego jajka zawiera aż 2 gramy wapnia

SKORUPKI WYMAGAJĄ PRZETWORZENIA – OTO PRZEPIS

1. Zbieramy skorupki (możemy je wkładać do torebki papierowej – będą w niej wysychały) albo do foliowej z zamknięciem.

2. gotujemy w garnku wodę, do wrzątku wrzucamy skorupki aby zniszczyć potencjalne bakterie

3. wykładamy na sito aby ociekły z wody

4. rozgrzewamy piekarnik i układamy skorupki na blasze i pieczemy przez 10-15 minut w temperaturze 100 stopni C.

5. skorupki wyjmujemy z piekarnika i po lekkim wystudzeniu wrzucamy do blendera i miksujemy na miałki proszek.

– Ten proszek ze skorupek jest pełen dobrego i przyswajalnego wapnia,

– Dodajemy go do wszelkich wypieków, do ciasta, do ciasta pizzy, chleba, makaronów, możemy posypać musli.

– Niezużyty proszek przechowujemy w szklanej miseczce zabezpieczonej szczelnie folią spożywczą i wkładamy do lodówki

Ile wapnia ze skorupek zażywać.

Najlepiej dla zdrowia jest używać 1 gram wapnia dziennie.

To tyle co proszek z 1/2 skorupki jednego jajka dziennie.

Więcej nie jest wskazane z uwagi na niebezpieczeństwo odkładania się kamieni nerkowych.

JAK JESZCZE WYKORZYSTAĆ PROSZEK ZE SKORUPEK JAJ:

– zmieszaj z fusami od herbaty – to najlepszy nawóz do ogrodu do kwiatów (róże to kochają) i warzyw jakikolwiek stosowałeś

woda wapniowa-skorupki nie mielone można wrzucać do wody, którą podlewasz kwiaty w domu. Skorupki oddadzą wapń do wody a ta wapniowa woda sprawi, że kwiaty będą rosły bardzo bujnie

w hodowli – jeśli hodujesz drób – dodawaj proszek do jedzenia

– dla zwierząt, żeby miały zdrowe kości i lśniące futro – dodajemy proszek jedzenia

– do pokarmu ptaków ozdobnych hodowanych w klatce

Zobacz też inne wpisy i jeśli możesz polub bloga i udostępnij. Z góry dziękuję.

Jak schudnąć 10-15 kg bez odchudzania

„...mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). Jak dla mnie to rewelacja!....>>>"  

... sprawdź to ... i >>> zobacz więcej: domowesposobynazdrowie.pl #zdrowie #porady #przepisy #rady #metody #domowesposoby ... źródło:Domowe Sposoby

Jak zrobić swój suplement na wzmocnienie kości i przeciw osteoporozie.
Przepis domowy. Uniknij osteoporozy.
Tego składnika potrzebują kości.
http://domowesposobynazdrowie.pl/tego-skladnika-potrzebuja-kosci-zrob-swoj-suplement-unikniesz-osteoporozy/…

(źródło: International Journal of Pharmacological Research, doz.pl/wapn-i-mocne-kosci, portal.abczdrowie.pl/wapn-w-organizmie, poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/ile-wapnia-jest-w-wapniu, http://domowesposobynazdrowie.pl/dwa-rodzaje-niedoboru-wapnia-o-drugim-waznym-mozesz-nawet-nie-wiedziec/…

Zapisz

Zapisz

Add Comment

: | CoWartoZobaczyc | FreePhotos | ZDROWIE | Zdrowie-Uroda | hotto | PrzepisyNaZdrowie | ODCHUDZANIE | CzasNaZioła | Naturalne Sposoby | popularne | Domowe Sposoby | Ciekawostki o zdrowiu | WeightLoss | UlubioneInspiracje